Worms World Party
Team 17/Titus


+   zábava a tie tri novinky spomenuté v recenzii...
  -   zase je tu niekto originálny

O "najnovšej" hre Teamu 17 sa vie už dosť dlho. Uvodzovky sú tentoraz určite namieste, pretože wormovia sprevádzajú životy nás druhogeneračných hráčov (v skratke degénov) takmer od plienok. Niekto by teda kľudne mohol namietnuť, že čo sa už len dá na starých wormoch vylepšiť. Nič. A o tom to celé je.

Koniec recenzie, hajde na ďalší článok (backspace + click).



Hmm, blbý vtip. Vyzerá to tak, že tú recenziu budem musieť predsa len napísať. Ale ešte predtým:

Historická vložka: Najprv sa na PC, neskôr na Amige, CD32, (dnes dokonca aj GBC) potom datadisk Reinforcements, druhý diel s prekrásnym epickým menom Worms 2, a prednedávnom to bol žmýkač peňaženiek Worms Armageddon, no a dnes tu máme žmýkač peňaženiek číslo dva Worms World Party.

Súkromná vložka (pre istotu): Milý môj čitateľ, ak chceš vedieť, čo zlomové prináša práve tento diel červieho masakru, odpoviem ti včul - nič, NIČ!, NIIIČ!!! Už som ti to predsa povedal v úvode, takže ak tu chceš ostať a niečo sa dozvedieť (ja viem že chceš, inak by si už dávno stlačil backspace), nepýtaj sa, prosím ťa, na sprostosti... Ehm.

Nechcem nikoho uraziť, sám som veľký fanúšik červých hier - ale už stačilo. Worms World Party je de facto Armageddon s novými vlajkami, prostrediami, zvukmi a melódiami plus dva celkom originálne nápady (s prižmúrenými očami, hoci laik by asi vo svojej nevedomosti povedal zavretými) a jedna celkom dobrá optimalizácia pre internetové hranie. Ešte raz by som vám chcel pripomenúť, že som sa nechcel naozaj nikoho dotknúť, veď minimálne množstvo noviniek nie je vždy na škodu, spomeňme napríklad tie hry pre kriplov... (áno, športové hry:) Ale v hrách, ktoré nesimulujú behanie alebo hranie niečoho, predsa nie sú žiadne hranice, ani Team 17 sa teda nemôže vyhovárať na ohraničenosť wormieho vesmíru a na nedostatok priestoru na sebarealizáciu.
Ak si ešte dobre pamätám, mal byť už Armageddon poslednými 2D wormami - to bol aj hlavný dôvod, prečo sa na neho nespustila vlna kritiky a odpustili sme mu aj tú absenciu originálnych myšlienok (hoci pokusy tu boli). Druhým dôvodom boli aj isté zbytky svedomia autorov, ktoré im jednoducho nedovolili vydať Worms 2.01 ako novú hru bez vysvetlenia a za plnú cenu. Hoci ani WWP nestoja tých neuveriteľných 16 stoviek (=128 + 8 MB RAM alebo veľmi veľa makových rožkov), radšej ako utratiť tú tisícku na "novú" hru, ju investujem do piercingu do oka... Mrk, mrk.

Zbytočne však bedákam nad rozliatym WWP, už sú dokončení, zabalení do krabíc a vyexpedovaní. Vráťme sa teda aspoň k tým pár novinkám, ktoré vás možno príjemne prekvapia po infarktovom zistení, že ste si asi znova kúpili Worms Armageddon. Klasické serepetičky ako (trošku) upravený dizajn menu sa pokúsim ignorovať a zastavím sa až pri tej "optimalizácii internetového hrania". Ako vám už možno meno hry prezradilo, noví wormovia sa snažia zo všetkého najviac sústrediť na hru čo najviac hráčov s čo najviac zapadnutých končín sveta. Práve vďaka vylepšenému multiplayeru tak napríklad môžete hrať s jedným kamarátom cez internet, druhý hráč môže byť počítač a tretí môže sedieť vedľa vás a hrať azda najrozšírenejším (a podľa mňa aj najlepším) spôsobom hot seat.

Ďalšou vecou, ktorú neobsahovalo staršie dvojča (Áno! Objav: Žiadny súrodenci nie sú rovnako starí! A na túto geniálnu myšlienku ma upozornilo dievča! Wow!) WWP WA, je tzv. Wormpot. Na obrazovke, kde vyberáte tímy a terén, pribudli traja jednoruký banditi (tie pákové automaty), pomocou ktorých si môžete vybrať nula až tri herné módy z asi 30 možných (to číslo som trepol, už si nepamätám, koľko ich bolo, ale viem, že ich bolo dosť). Napríklad si nastavíte, že z červíkov bude pri zásahu tryskať červená tekutina (v praxi to vyzerá tak, že z nich vyletia tri, prípadne štyri červené guličky:), alebo že po každom kole nastane zemetrasenie, v každom balíku bude ovca, budete mať iba missile weapons, ale s dvojnásobnou silou, atď, atď.

A na koniec som si nechal asi to najlepšie. Je ním Wormopedia, encyklopédia všetkých zbraní s popisom a radou na ich neobvyklejšie alebo menej známe použitie, či nejakým trikom. Z encyklopédie sa dozviete aj to, kto je autorom pôvodnej myšlienky, teda obsahuje aj trošku dejepisu. Jedným slovom (ehm) každá vec, ktorá iba trochu súvisí s wormami, je určite obsiahnutá v tejto elektronickej knihe. Super.

Hardwarové nároky
Konfigurácia Rozlíšenie Poznámka
  Pentium 200 MMX, 96 MB RAM     800 x 600    plynulo

Hoci sprvu moje hodnotenie WWP nepresahovalo hranicu 30%, nakoniec som sa rozhodol ísť trošku vyššie, predsa len sú to starí dobrí wormovia. A nakoniec existujú aj o dosť horšie hry (...), voči ktorým by toto moje hodnotenie nebolo ani v najmenšom spravodlivé.
A ešte niečo: Okrem už spomenutých vecí obsahuje WWP aj dokonalú hru jedného hráča, tentoraz rozdelenú na tréning a misie. Zostala tiež absolútna voľnosť v úpravách hry - každý si môže všetko editovať a prispôsobiť tak hru svojmu gustu. A aj preto si neodpustím záverečnú formulku - ak ste wormov nikdy nehrali, tak klamete, ale ak ste si ešte nekúpili červiu originálku, myslím, že je to jasná voľba.

56   Worms Armageddon 2 alebo Smutné krútenie hlavou nad zlodejskými praktikami Teamu 17.

PS: A vám ostatným radím ignorovať aj ďalšiu hru Teamu 17 Stunt GP, ktoré zatiaľ vyzerá na ďalší prešlap týchto Angličanov a tešiť sa na Worms 3D.