V tomto článku sa bližšie pozrieme na tri pripravované hry Teamu 17, ktoré majú spoločné jedno - sú o červoch. Ale hviezdne trio Worms World Party, Worms 3D a Worms Blast má ešte jednu vlastnosť spoločnú - 5 miliónov predaných kópií hier s červou tematikou svedčí o tom, že je to neprekonateľná zábava pre viacerých hráčov, a preto si zaslúži pozornosť aj vás troch, ktorí ste sa s nimi ešte nestretli.
Pretože podľa slov Creative Directora a zakladateľa Teamu 17, Martyna Browna, by sme s Worms World Party mohli stretnúť už túto zimu, zatiaľ čo Worms 3D sa objaví až za nejakých 12-18 mesiacov a o Worms Blast sa vie iba toľko, že to bude niečo "completely different".

WWP by mal byť iba mierne vylepšený Worms Armageddon s masívnou podporou multiplayeru. Hmm, vzhľadom na to, že už WA ponúkal možnosť rozdať si to s kamarátom cez lokálnu sieť alebo internet, museli sa autori trošku posnažiť, aby im hru, síce predávanú za zníženú cenu (19 libier), vôbec niekto kúpil. A tak bude WWP obsahovať kopec nových levelov, pár nových zbraní, 45 co-op multiplayerových misií, vylepšený single player a tréning, nočné misie a možno sa o kúsoček zväčší aj hracia plocha.
Engine zostal z WA a jeho nenáročnosť by teda mala zabrániť známym lagom z internetových multiplayer záležitostí. (Aj keby sa nejaké počas hrania objavili, moc by to nevadilo, veď Worms sú vlastne turn-based stratégia.) Dokoca teraz môžu hrať napríklad dvaja ľudia na jednom počítači proti tretiemu a štvrtému človekovi cez internet, a pritom byť rozdelení iba do dvoch týmov!
WWP bolo síce pôvodne dizajnované na konzole (Dreamcast), a preto nebude až také "prispôsobitelné" ako napríklad Worms 2, ale aj tak by sme sa mali dočkať až 400 rôznych štýlov hry a tiež tzv. Wormpot, utilitku, ktorá vám pomôže náhodne alebo so zámerom vybrať nejaký mód hry. Okrem tohto "editora" doznal zmeny aj editor levelov, ktorý by mal byť tiež úplne dokonalý.
Takže ak ešte nie ste šťastným majiteľom/kou worm-hry, je toto jedinečná príležitosť, ako sa ním/ňou v dohľadnej dobe stať. Jaj, skoro som zabudol, WWP od jeho starších bratov odlíšite aj vďaka novej hudbe, zvukovým témam, in-game grafiky, grafiky zástaviek, novému menu a prítomnosti Wormopeadie, encyklopédie všetkých zbraní a predmetov hre spolu s tipmi, ako ich čo najlepšie použiť.

A ešte stratím slovko nad pripravovaným Worms 3D. Už názov napovedá, že pôjde o prevedenie klasických dvojrozmerných wormov do trojrozmerného prostredia. To v nás samozrejme vyvoláva otázku (obavy?), či hra nepôjde v stopách "nie úplne dokonalých" Hogs of War. Martyn Brown odpovedal, že Hogs of War sú síce veľmi podobní Wormom, ale nie tomu, čo plánujú vytvoriť v trojrozmernom prostredí. ďalej povedal, že na vytvorenie takéhoto projektu sa so svojim týmom chystal už dosť dlho a až súčasný hardware mu ho umožnil realizovať v uspokojivej podobe. Tým by teda mala byť zaručená technická nezávadnosť hry, ale čo hrateľnosť?
Žiaľ jediné, čo som sa v tejto súvislosti o hre dozvedel, bol fakt, že okrem interaktívnych objektov, ktoré sa možno v obmedzenej miere objavia už vo WWP, sa v nej po prvý raz vyskytnú aj vozidlá a pohyblivé zbrane. Čo dodať? Máme sa na čo tešiť, slovami Browna: "W3D will be splendid. I assure you." Dobre, dúfam len, že hovoríš pravdu, chlapče.

Tak a to je už naozaj všetko, čo sa mi o nových červých hrách podarilo zistiť, nabudúce sa asi stretneme pri recenzii jednej z chystaných hier... (Inak všetky (tri) obrázky sú z WWP.)