Tomb Raider 3 Gold
Core Design/Eidos


+   Lara, architektúra levelov
  -   to ostatné

Pomaly sa stáva tradíciou, že po vydaní nového dielu Larinho dobrodružstva k nám zavíta aj datadisk nadväzujúci na ten-ktorý diel TR. Tento osud neobišiel ani TR3, a tak môžeme Lare prevetrať šortky ešte v "starom" engine trojky. Toto demo mi aspoň na jeden deň zpríjemnilo čakanie na štvorku, ktorá síce už dávno vyšla a všetci ste ju už prešli, ale my vám jej recenziu prinesieme až v budúcom čísle, a to ešte pod podmienkou, že všetko klapne a môj spolužiak (Čau Fičo! To kukáš, že si v MACHERovi!) mi ju konečne dá. Ale späť k Lare a jej vychrtnutému telu...


Stojka: EDO zase si dal ten obrázok hore nohami. (Shu)
Neschopák: To ťa nenapadlo, na zamaskovanie svojej neschopnosti, nič iné, len to hodiť na mňa?

V deme si môžete vyskúšať asi polovicu jedného z celých piatich levelov (!), ktoré sa v obchode predávajú asi za polovicu ceny (!) celého TR3. Preto je demo jedinou príležitosťou pre tých zo sociálne slabších rodín (Aby som nezabudol - EDO, keby si niekedy nemal kde prespať, kľudne sa zlož v našej pivnici.; Tým si myslel v našej pivnici, však? A inak už si konečne zlož tie nohy z môjho stola. -EDO; Prepáč... čo dostanem na večeru? Včera si mi sľúbil chlieb a ja som sa naň tešil celý deň.) ako sa ku gold verzii (poctivo) dostať. Príbeh sa opäť točí okolo artefaktu s nejakou skrytou mocou, tentoraz s menom Hand of Rathmore. Demo začína v Škótskej vysočine a hra pokračuje smerom na juh až k brehom Francúzska. Hrací čas je celkom v pohode, ak si hranie nechcete vychutnať, tak máte demo za slabú hodinku prejdené, čo je na pomery TR tak akurát.

Noví nepriatelia alebo úrovne upadajúcu kvalitu TR nezachránia, do TR5 by sa hodil nejaký nový nápad...

Architektúra levelu je výborná, začínate na nejakom starom škótskom hrade obrastenom kríkmi a obkolesenom vodnou priekopou. Postupne sa prehryzávate problémami s tekutými pieskami, vodnými prúdmi a so strážnikmi zámku a potyčkami s ich vlčiakmi. Na ich riešenie vám poslúžia staré dobré pištole s nekonečnou muníciou a váš um. V celom deme sa dá sejvovať, ale aj bez sejvu by nebolo jeho pokorenie nemožné hlavne vďaka všade sa povaľujúcim lekárničkám. To je dosť nezvyk oproti prvému alebo druhému datadisku, ktoré boli veľmi obtiažne, a preto, aspoň pre mňa, zábavnejšie. O grafike ani zvukoch nemá cenu hovoriť, všetky sú z TR3.

Hardwarové nároky
Konfigurácia Rozlíšenie Poznámka
  Pentium 200 MMX, 32 MB RAM, VOODOO2 12 MB     800 x 600    veľmi svižne

Demo jednoznačne doporučujem, predsa len je to stará dobrá Lara, o TR3G to ale povedať nemôžem, za tie peniaze je to podľa mňa málo hudby. Noví nepriatelia alebo úrovne upadajúcu kvalitu TR nezachránia, do TR5 by sa hodil nejaký nový nápad...