Heroes of Might & Magic IV
New World Computing/3DO


+   nové Heroes, prekopaný systém boja, nové skilly, hrdinovia, kúzla, rozsiahlejšie mapy
  -   trošku ošúchaný (dalo by sa povedať, že až na kosť vydratý) námet

New World Computing sú majstri. Teraz nemám na mysli majstrov - tvorcov dokonalých hier, hoci ani v tejto kategórii by sa NWC nestratili, ale majstrov v mučení nedočkavých hráčov bažiacich po informáciách o chystanom pokračovaní ich, dá sa povedať, že už kultovej hry. Po dlhom čase tak konečne na svetlo sveta prenikli prvé podrobnosti o Heroes of Might & Magic IV a ja si ich samozrejme nenechám pre seba...

Heroes 4 sa bude hrať prakticky rovnakým systémom ako jeho starší bratia, a tak sa opäť stretneme s hrdinami, hradmi, lukostrelcami, baziliškami či drakmi vo fantasy svete "turn-based stratégie". Hra by mala obsahovať 7 kampaní a viac ako 20 samostatných single player máp, v ktorých by sme sa po zničení pôvodného sveta krajiny Erathie, mali pozrieť spolu s Emiliou Nighthaven (hlavný hrdina) aj do sveta nového - Axeothu. Príbeh sleduje vzostup tejto dievčiny, ktorá sa z obyčajnej sedliačky stane kráľovnou nového národa Great Arcan a premôže nemŕtveho kráľa Gavina, ktorý si robí tiež nároky na trón Axeothu. Príbeh je síce trošku podobný tomu použitému v H3, ale ako všeci vieme, aj keď sa Heroes vždy tvárili ako RPG hra, ich hlavnou devízou nikdy nebol príbeh...

Azda najväčšou novinkou, ktorú by sme si mali všimnúť veľmi skoro po spustení hry, bude okrem prekrásnej grafiky (zostal ten "realistický" typ z H3) systém bojov. Hrdinovia sa totiž budú aktívne zapájať do boja, čiže nie je problém mať "v jednom hrdinovi hrdinov viac", a tak si poistiť víťazstvo nad nepriateľom.
A tým pádom v H4 už nebude pri najímaní hrdinov prvoradá ich vizáž alebo nejaké druhoradé skilly, ako sa častokrát stávalo v H3 (dobre si pamätám, ako som si najímal niekedy aj dvoch zbytočných a pre boj nepoužiteľných hrdinov, ktorí ale mali basic estates...).

Zmení sa aj pohľad na boj - starý známy side-view nahradil prehľadnejší izometrický, ktorý autorom uvoľnil ruky aj pri tvorbe animácii a implementovaní nových funkcií (napríklad prepracovyný line of sight, prevýšenie pri dobýjaní hradu, nové jednotky na ochranu archerov a kúzelníkov).

Takže si pozrite nové obrázky a pripravte sa na jeseň, kedy by sa mali noví Hrdinovia objaviť na pultoch obchodov.