Project Eden je nová hra z produkcie známeho Core Designu. A aby si ich náhodou niekto s niekym nepomýlil, bude Project Eden tombraiderovka, teda aspoň tak to na prvý pohľad vyzerá.
Príbeh zaváňajúci Omikronom nás zavedie do nelichotivej budúcnosti, v ktorej si ľudia kvôli ich stálemu prirodzenému prírastku musia stavať obrovské mrakodrapy pospájané tunelmi a mostami. Civilizácia sústredená v týchto železobetónových mraveniskách sa prirodzene rozdelila na kasty - tí najbohatší žijú v slnečným svitom naplnených najvyšších poschodiach, stredné vrstvy ako vždy v strede a do najnižších poschodí sa odvážia iba inžinieri kontrolujúci stav obrích nosných pilierov. A ako to už chodí, jedného dňa sa niečo zvrtne.
Technici poverení opravou mechanizmu továrne na "Real Meat" sa akosi nevracajú, a tak nastala vhodná chvíľa vyslať do hlbín megalopolis tým z Agentúry na ochranu mesta (Urban Protection Agency = UPA), aby problém vyriešila. A ak vám to doteraz vŕtalo v hlave, tak áno, samozrejme, že vy ste ten tým.
V hre teda neovládate iba jednu Laru, ale hneď štyroch pajdulákov, a vážení, to zďaleka nie je jediná vec, ktorá odlišuje Project Eden od obľúbeného Tomb Raidera. Celá hra je definovaná ako "first/third person 3D puzzle/adventure game with shooter elements", čo v preklade znamená, že raz za pol hodinky streľby by sme mohli prehodiť nejakú páku alebo stlačiť tlačítko privolávajúce výťah.

Najväčšou nádejou v tomto smere by tak mal byť váš štvorčlenný tým, ktorý by mal zaručiť o niečo hlbšiu interakciu s okolím. Ako je v poslednej dobe zvykom, tak aj vami kontrolovaná UPA jednotka sa skladá zo samých špecialistov - Carter, taký administratívny typ veliteľa, ktorý dostáva príkazy od HQ, Minoko je holka-hackerka trochu šmrcnutá stealth schopnosťami, André je expert na mechanické hračky, čiže na žiaden zamknutý zámok alebo pokazené auto v jeho rezidencii nenarazíte, no a Amber je robot. Silný robot vybavený tými najničivejšími zbraňami. Takže už zmienené puzzle elementy hry by mali byť založené práve na rozdelení týmu alebo vhodnej kombinácii jeho jednotlivých členov (napríklad Amber ako robot prežije aj v prostredí, v ktorom by sa taká Minoko kvôli krehkosti svojej ľudskej schránky dôchodkového veku určite nedožila).

O ďalšiu zaujímavú novinku je obohatené ovládanie. Do klasického jednoduchého myš/kurzorové šípky bola nenápadne včlenená taká sympatická funkcia; ak totiž držíte stlačené tlačítko streľby, môžete pomocou šípiek otočiť trup postavičky, do ktorej ste momentálne vtelení, a strieľať za seba počas behu vpred!
Zaujímavo, aj keď v praxi asi nepoužiteľne je vyriešený aj systém smrti. Core nás chcel ušetriť nekonečného loadovania, a tak keď člen vášho týmu zomrie, môžu ho ostatní za časť svojich hitpointov oživiť a nemŕtvolka sa objaví pri poslednom regeneration pointe. (Potom ale musí prejsť celú cestu späť k ostatným, no, neloadni to...)

Na záver nám ostal engine, ktorý dovoluje zobraziť obrovské priestory, a splní tak skryté túžby aj toho najúchylnejšieho megalomana medzi nami. Hoci sa pohybujeme v špinavých getách mesta budúcnosti, prostredie by sa malo meniť veľmi často a ak k tomu prirátame engine, ktorý by mal zaručiť absolútnu voľnosť v pohybe spleťou tunelov metra, nemocnicami či halami tovární, vyjde nám bolestná skutočnosť, že sa mapa asi stane našim najvernejším priateľom.
Project Eden sa objaví niekedy pred Vianocami. Dovtedy si teda všetci megalomani, obdivovatelia nádhernej bump-, environment-, light- a neviemešteakej-mapped grafiky a vôbec fanúšikovia nádejne vyzerajúcich hier budú musieť počkať.