Dune Generations
Cryo


+   ak sa všetko dobre dopadne a hra vyjde načas, bude to prvá 3D RTS vôbec
  -   momentálne ma nič nenapadá

Dune Generations by malo byť pravým tretím pokračovanie hry podľa románu Franka Herberta. Po prvej "cryáckej" Dune prišla na trh Duna 2 a o niečo neskôr sa objavili aj jej dva klony Dune 2000 a Emperor BfD. Galovia v Cryo sa ale rozhodli, že vytvoria novú, Westwoodfree, Dunu, ktorá by nemala byť iba nejakou obyčajnou 3D RTS, ale skĺbiť v sebe okrem čisto bojových aj politické, ekonomické a diplomatické stránky stratégie, aby sa čo najviac pridŕžala pôvodného knižného konceptu Herberta.

Pre hru bol vytvorený jedinečný príbeh, ktorý síce prevzal veľa vecí zo svojej knižnej predlohy, ale hráči by nemali byť pripravení o množstvo misií, ktoré vesmír Franka Herberta ešte viac špecifikujú.

Zatiaľ to vyzerá sľubne, čo poviete. A to som vám ešte neprezradil hlavný tromf tejto pozoruhodnej hry. Je to totiž onlineovka. Ak sa všetko podarí a hra naozaj vyjde ku koncu roka, stane sa teda prvou online RTS vôbec!

Podľa slov autorov by sme však nemali byť ukrátení ani o klasické aspekty RTS. Čiže pri vstupe do hry si každý hráč môže vybrať z troch typov rodov - traders, warriors alebo mercenaries a od tohto výberu potom závisí aj jeho ďalšie hranie. Obchodníci sa teda budú orientovať hlavne na obchodovanie a diplomaciu s ostatnými planétami/hráčmi a naopak takí bojovníci alebo žoldáci zase na vojenskú moc. Ale ani sebelepší vojak sa neobíde bez pomoci, a tak je (úspešné) hranie na vlastnú päsť takmer nemožné. Diplomacia hraje v Dune Generations jednú z hlavných rolí, a bez aliancie s čo najväčším počtom rodov sa dá sotva uspieť v dravej konkurencii usilujúcej o kontrolu piesočnej planéty.

Každý rod začína na vlastnej planéte, ktorej nerastné bohatsvo závisí prirodzene od jej typu (podnebia). Za utŕžené kredity z ťažby sa potom hráč vyzbrojuje, prípadne obchoduje a platí si ochranu iných hráčov alebo expanduje a vynalieza nové technológie, ktoré môže v konečnom dôsledku tiež predať. Od typu rodu závisia aj jednotky a budovy, ktoré si môže hráč kúpiť, resp. postaviť. Okrem základných, pre všetky rody spoločných, by mal mať každý rod špeciálne - vesmírne koráby, raketometné tanky a pod. Spolu bude Generations obsahovať vyše 40 štruktúr a jednotiek, ktoré by mali byť priebežne počas hrania dopĺňané autormi o nové typy.

Za každý vyhratý boj (bojuje sa nielen na zemi-planéte, ale aj vo vesmíre), úspešný obchod či napríklad špionážnu akciu získavajú hráči tzv. prestige points, za ktoré sa síce nedá kúpiť vanilková zmrzlina s karamelom, ale ich poctivé syslenie má za následok zvýšenie levelu hráča, teda zvýšenie jeho moci a vplyvu. A aby sa to neplietlo, tak cieľom je získať toľko vplyvu, aby si vás všimol Imperátor a dal vám na starosť ťažbu spice na Dune. Udržať si kontrolu na nehostinnej piesočnej planéte ale nie je nič jednoduchého a dodržiavať plán ťažby a brániť sa sabotážam iných hráčov sa vám určite bez pomoci Fremenov nepodarí.

Celkom na záver som si ešte nechal malé zamyslenie sa nad technológiou. Engine (vraj) dokáže zobraziť 500 jednotiek naraz, svet je kompletne 3D, interface by mal byť najuser-friendlejší na svete a na jeden server pripadá asi 20 000 hráčov, pričom 2000 môže byť zapojených v jednom okamžiku (po odpojení vám síce iný rod/hráč môže napadnúť vašu planétku, ale autori vám budú v bitke zrejme nadržiavať a do hry by mali byť implementovaná ochrana v podobe rôznych obranných gíld).

Čo dodať? Počkáme si na Vianoce a uvidíme, či sa Cryu podarí splniť aspoň polovicu toho, čo nasľubovalo...