Superbike 2000
Electronic Arts


+   originálne mená týmov a jazdcov, menu, grafika, zvuky, pády a vlastne aj všetko ostatné
  -   vyššia hardvérová náročnosť

EA Sports trošku zaspali, a tak sa ich motorky dostávajú na trh až po geniálnom Grand Prix 500 od machrov z Microprose. Musím sa vám priznať, že sa mi do Superbike 2000 najprv nechcelo, ale teraz už môžem čestne prehlásiť, že sa mi páčil viac ako GP 500. Za takéto hriešne slová by ste ma mohli upáliť, a preto svoje tvrdenie obhájim.

Po prvé sú to skutočné mená jazdcov, týmov a tratí, ...ktoré malo vlastne aj GP 500, takže to nebol celkom dobrý začiatok, musím nájsť nejaký iný spôsob ako očierniť GP 500 (ktoré je mimochodom naozaj super... hmm, to by som sem asi nemal písať ). Takže po druhé je to realizmus. Ak sa vám zdalo GP 500 alebo nebodaj slávna GP2 ťažká, tak na superbajky vopred zabudnite. Sebemenšia nepozornosť má za následok váš pád a určite nepočítajte s tým, že celý okruh prejdete bez bŕzd. Kolízie si tiež užijete, ale až keď sa ako-tak naučíte trať a udržíte sa aspoň na chvoste peletónu (huh, peletón, huh, huh), alebo ak si "náhodou“ pomýlite smer. V menu nechýba nastavenie reálnosti a môžete si aj zapnúť pomôcky pri brzdení alebo zatáčaní, ale my správni hráči ich samozrejme vypíname... a potom to dopadne tak, ako to dopadne - tvrdo na betón.

Po tretie - fyzika. Pred zákrutou môžete, buď dva kilometre pribrzďovať, alebo sa pár metrov pred ňou vzpriamiť na sedačke (??? ako to mám nazvať ?), a tak zväčšiť odpor vzduchu a zabrzdiť skoro na mieste. Tak isto sa dá využívať tzv. ťahanie iným pretekárom, keď ste v jeho závetrí, a môžete využiť váš menší odpor na jeho predbiehanie. Tráva sa chová ako tráva a nie tak, ako sa nám to snažia vnútiť tvorcovia Formula 1 '99. Tak isto pieskovú bariéru nepreletíte s dvestovkou na tachometri a so smrťou v očiach. Narozdiel od GP 500 je tu pretekár samostatne animovaný (keďže je to EA, asi motion capturing), a tak po každom páde zaujme nejakú presvedčivú polohu.

Do zákruty sa všetci jazdci nakláňajú a pri sebemenšom kontakte si hrozia päsťou .

A potom je tu po štvrté, piate, šieste až miliónte - grafika. Keď si nevšimnete detailíky, ako napríklad nabalovanie sa trávy na kolesá, ktorá na nich zostáva ešte chvíľku potom, ako sa preberiete zo zamyslenia a vrátite opäť na trať, tak prvé, čo vám udrie do očí, budú modely všetkých motoriek a jazdcov. Už pri inštalácii som vyvaľoval okále na tie neskutočné obrázky z hry, ktoré boli skoro (pre slabozrakých bez toho skoro) nerozoznatelné od skutočnosti a v hre to potom vyzerá... jedna báseň. Pretekári a ich motorky sú oblepení množstvom reklám, na helmách sa im leskne sklo a pri výlete do piesku sa zpoza motorky valia kúdoly prachu, aby boli vzápätí nasledované oblakom piesku, keď sa motorka v kotrmelcoch zaryje do zeme. Samozrejmosťou je podľa skutočnosti vymodelovaná trať a jej okolie s tribúnami, lesíkmi, sanitkami a divákmi. Všetky časomerače, oznamovače najrýchlejších kôl a poradia vyzerajú presne ako tie v TV, ale to je u EA tiež samozrejmosť. O animáciách sa dá povedať to, čo o grafike - perfektné. Do zákruty sa všetci jazdci nakláňajú a pri sebemenšom kontakte si hrozia päsťou. Niektorí sa obzerajú, iní ich prikrčení predbiehajú, proste ako naozaj.

Hardwarové nároky
Konfigurácia Rozlíšenie Poznámka
  Pentium 200 MMX, 32 MB RAM, VOODOO2 12 MB     640 x 480    sa dá skoro hrať (rozumej: veľmi seká)

A tak po opise všetkých kladov musí prísť zoznam záporov, ktorý sa v tomto prípade zúžil na jediný, o to však bolestivejší, bod. Na normálne hranie S2000 budete potrebovať aspoň PII s nejakou slušnou 3D kartou, pričom za slušnú 3D kartu nepovažujem obyčajné voodoo. Na mojom počítači sa demo dalo hrať iba v najmenších detailoch a až potom čo boli všetci pretekári ďaleko predo mnou. Hm, hm, hm, EA na nás chudých Stredoeurópanov nemyslí. Ale ak nejakým lepším vybavením disponujete (ale aj ak nie), nebráni vám nič, počkať si na (moju) recenziu (pretože moja recenzia stojí vždy za prečítanie, že kolegovia ), teda ak zoženieme plnú verziu (skôr nie ).