Súčasne s americkou premiérou remaku Planéty opíc by mala byť dokončená aj hra Planet of the Apes od Visiware Studios. Vďaka štedrej podpore štúdia Fox a najmä z toho vyplývajúcej veľmi veľmi bohatej reklamnej kampani, ktorá momentálne prebieha snáď vo všetkých amerických masmédiách, sú na remake kultového filmu Tima Burtona uprené zraky všetkých Američanov, ktorí majú peniaze na lístok do kina.
O to zvláštnejšie teda vyznieva skutočnosť, že o hre na motívy tohto filmu sa nedajú nájsť prakticky žiadne podrobnejšie informácie.
Možno je to snahou autorov prekvapiť večne znudené hráčske publikum nečakanou bombou, ale omnoho pravdepodobnejší sa mi zatiaľ vidí predpoklad, že Fox sa sústreďuje hlavne na vydarenú premiéru filmu a hra je taká bokovka, peniazoťahačka...
Opusťme ale zbytočné úvahy, veď budeme mať dosť času kritizovať kvality Planet of the Apes, keď sa titul objaví. Zatiaľ sa vie, že POTA by mala byť 3rd person hra, v ktorej sa vtelíme do Ulyseea, starého známeho kozmonauta, ktorý sa po tisícročnom zdriemnutí v hybernátore svojej rakety vracia omylom späť na Zem, aby zistil, že "našu" planétu celkom ovládli opice a ľudia sa stali nižšou formou života.
Prísľub autorov, že príbeh nebude iba taký slabší odvar filmu, podporuje aj fakt, že POTA obsahuje viac ako 2000 riadkov rozhovorov.
Hra by mala byť kombináciou akcie a adventúrenia, hoci výraznejšie zastúpené by malo byť práve to adventúrenie, pretože munície nebude nikdy na zvyš a proti rozbesnenej svorke (alebo svokre) opíc toho veľa tiež nezmôžete. Čiže ešte častejšie ako budeme prepínať nejaké páky, by sme sa mali skrývať a dávať si pozor, aby nás neobjavila nejaká zblúdilá gorila.
Aj preto, podobne ako hlavný hrdina kalisťáckej Dark Earth, môže byť Ulysees "prepnutý" do troch rôznych režimov; "normal" asi nie je treba vysvetlovať, zaujímavejší je "athletic", využiteľný hlavne v tých akčnejších pasážach a napokon "stealth" mód, čiže ten, v ktorom by sa náš hrdina mal asi najčastejšie nachádzať.
Hra sa bude skladať z 15 levelov rozdelených na 5 lokácii, to dáva dokopy viac ako 70 prostredí (pre pedantov: presne 75), čo na "bokovku" zas až také zlé nie je.

Tou čerešničkou na torte by mala byť dokonalá animácia. Motion-capturing rozpohyboval nielen končatiny primátov ale aj ich mimické svalstvo, takže by nás nejaké to pomrkávanie šimpanzej samičky, či rozzúrená tvár jej druha nemali prekvapiť.
Tak vidíte. V svetle hore uvedených informácii vyzerá Planet of the Apes celkom nádejne. Absolútne neznámy tým - záruka originálnych a dobrých nápadov, vynikajúci námet a podpora giganta Fox Interactive by mohli znamenať prvý úspech Visiware Studios a dobrú tombraiderovku k tomu. Na druhej strane tu zas máme veľakrát potvrdenú, krutú pravdu, že "filmové hry" sú obvykle "crap". A tak, o tri-štyri mesiace (dnes je 26.7., nie...?) sa všetci presvedčíme, aký osud stretne Planet of the Apes...